Εξηγήσεις από τους «Χυμούς Χίου Α.Ε.» για τη μείωση τιμών
Όλο και μικρότερη είναι η παραγωγή εσπεριδοειδών που παραλαμβάνει από τους Χιώτες παραγωγούς του Κάμπου η εταιρεία «Χυμοί Χίου Α.Ε.».
Σε επιστολή της η εταιρεία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους προχώρησε σε μείωση της τιμής προς τους εσπεριδοκαλλιεργητές, οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη συμβατική τους υποχρέωση για παράδοση 5.000 τόνων καρπού ετησίως.
Η εταιρεία αφού ευχαριστεί το καταναλωτικό κοινό, σημειώνει ότι παρά την οικονομική κρίση δεν έκανε καμία απόλυση εργαζομένου, ενώ υπόσχεται και νέα μικρότερη συσκευασία των χυμών της.
Το γεγονός όμως ότι η παραγωγή είναι πολύ μικρή χρειάζεται να αποτελέσει αντικείμενο προβληματισμού και εξέτασης τρόπων αντιμετώπισής του φαινομένου, για να μη φτάσουμε να βλέπουμε τα περιβόλια μόνο σε… διαφημίσεις και φωτογραφίες «εποχής».
Ολόκληρο το δελτίο τύπου της εταιρείας «Χυμοί Χου Α.Ε.»
Η Εταιρεία μας, “ΧΥΜΟΙ ΧΙΟΥ Α.Ε”, σεβόμενη και αναγνωρίζοντας το θετικό ρόλο των τοπικών Μ.Μ.Ε. στην ανάδειξη και προβολή προβλημάτων, ζητά απ' αυτά τη δυνατότητα να ακουστεί σήμερα ήρεμα και νηφάλια και η άποψή της επί σειράς δημοσιευμάτων που την αφορούν.
Κατ' αρχάς νοιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε το καταναλωτικό κοινό τόσο της Χίου όσο και της υπόλοιπης Ελλάδας για την εμπιστοσύνη και την προτίμηση που δείχνουν στους αγνούς, φρέσκους χυμούς εσπεριδοειδών που παράγει το υπερσύγχρονο εργοστάσιό μας.
Ένα εργοστάσιο που αξιοποιεί μέρος της αγροτικής παραγωγής-τοπικής και μη- δίνοντας δουλειά σε δεκάδες Χιώτες και Χιώτισσες, προβάλλοντας ταυτόχρονα το νησί μας Πανελλαδικά και, πιθανά σύντομα, εκτός συνόρων.
Βέβαια, όπως καθένας μπορεί να αντιληφθεί, ένα αγνό και ανόθευτο προϊόν που παράγεται σε νησί, και μάλιστα από αυστηρά επιλεγμένη άριστη πρώτη ύλη, είναι φυσικό να επιβαρύνεται με μεγάλο κόστος που, από μόνο του, αιτιολογεί το γιατί οι φρέσκοι χυμοί μας είναι λίγο ακριβότεροι από ομοειδή προϊόντα άλλων Εταιρειών.
Μάλιστα, σε εποχή πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, ένα προϊόν, για να συνεχίσει να είναι προσιτό και ελκυστικό στον καταναλωτή, πέρα της ποιότητάς του, θα πρέπει να προσπαθήσει να συμπιέσει-κατά το δυνατόν-το κόστος παραγωγής.
Στο σημείο αυτό, πρέπει να θυμίσουμε ότι, μια πολύ καλή συνεργασία που αρχίσαμε υπό άριστους οιωνούς-δηλαδή προ κρίσης- με τους συμπατριώτες εσπεριδοκαλλιεργητές, στηρίχθηκε σε παραδοχές και δεδομένα τα οποία, στην πορεία, φάνηκε ότι δεν μπορούν να ισχύσουν.
Η αρχική συμφωνία π.χ. προέβλεπε τιμή παράδοσης ανά κιλό μανταρινιών και πορτοκαλιών, δεκαπλάσια από την αντίστοιχη της στεριανής Ελλάδας, αλλά και υποχρέωση των παραγωγών παράδοσης στο εργοστάσιο ετησίως περίπου 5.000 τόνων καρπού συγκεκριμένων ποιοτικών χαρακτηριστικών όπως μεγέθους, κ.λ.π.
Δυστυχώς και χωρίς να κατηγορούμε αποκλειστικά το σύνολο των παραγωγών μας, η παράδοση άριστου καρπού περιορίστηκε σε 1.700 τόνους τον πρώτο χρόνο και σε 980 τόνους τον δεύτερο, κάτι που υποχρέωσε το εργοστάσιο, να αναζητήσει και να φέρει την επί πλέον πρώτη ύλη από την υπόλοιπη Ελλάδα με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το τελικό κόστος.
Έτσι, τον Φεβρουάριο του 2011, οδηγηθήκαμε κατ' ανάγκη, στην επίκληση συμβατικού δικαιώματος ζητώντας από τους Χιώτες παραγωγούς να δεχθούν μείωση της τιμής παράδοσης ώστε το εργοστάσιο να μην οδηγηθεί σε αδιέξοδο και να συνεχίσει τη λειτουργία του ομαλά.
Η πρότασή μας έγινε δεκτή από κάποιους παραγωγούς όχι όμως από όλους, μερικοί μάλιστα των οποίων δήλωσαν δημόσια ότι προτιμούν να κόψουν τα δέντρα τους και να φυτέψουν πατάτες ενώ ελάχιστοι-ίσως από την ένταση της στιγμής- να μας απευθύνουν άδικες και αβάσιμες κατηγορίες.
Είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε την πικρία τους όπως γνωρίζουμε και τί σημαίνει σήμερα καλλιεργητική φροντίδα ενός σχετικά μικρού περιβολιού.
Ελπίζουμε να κατανοούν και οι ίδιοι ότι, από αγάπη για την κοινή μας Πατρίδα, τη Χίο, ρισκάραμε και τολμήσαμε μια πολυδάπανη επένδυση που, δυστυχώς, συνέπεσε με την πιο μεγάλη μεταπολεμική κρίση της Πατρίδας μας.
Αποφασίσαμε να το παλέψουμε μη απολύοντας ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ, συνεχίζουμε να επιδιώκουμε τη συνεργασία με τους Χιώτες παραγωγούς, γιατί πονάμε όπως και οι ίδιοι τον Κάμπο του νησιού μας, εκπληρώνουμε, με όποιο τρόπο μπορούμε το χρέος μας στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής ευθύνης και ίσως σύντομα νοιώσουμε τη χαρά να προσφέρουμε το θαυμάσιο χυμό μας και σε νέα, μικρότερη, συσκευασία όπως μας το ζήτησαν οι πολυάριθμοι πελάτες μας.
Ευχόμενοι από τώρα “ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ” σε όλους και όλες, ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά τους συνεργάτες μας παραγωγούς, το προσωπικό της Εταιρείας μας, όλους τους καταναλωτές που προτιμούν και εμπιστεύονται τα προϊόντα “Κάμπος Χίου”, καθώς και τα τοπικά και μη Μ.Μ.Ε. για όποια αναφορά έχουν κάνει στην προσπάθειά μας.
Γαβριήλ Ραυτόπουλος
Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 6281 εμφανίσεις