Ναι στην επιμήκυνση, μέσω διαπλάτυνσης αεροδρομίου
Την πρόθεση του ΣΥΡΙΖΑ και του βουλευτή του στη Χίο Αντρέα Μιχαηλίδη να στηρίξουν την πρόταση για επέκταση του clear way του αεροδρομίου με μια παράλληλη ενημέρωση για το τι περιέχει το master plan και πόσο δύσκολο είναι να εφαρμοστεί, εξέφρασε η θεματική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα του αεροδρομίου. Στην αγωνία των επαγγελματιών ότι η μείωση των αφίξεων μέσω τσάρτερ είναι ραγδαία και ότι οι συνθήκες θα χειροτερεύσουν από το 2017 όταν θα εφαρμοστούν πιο αυστηροί όροι για τα χρήση των αεροδρομίων, ο Αντρέας Μιχαηλίδης δεσμεύτηκε ότι θα κάνει ότι μπορεί για να εφαρμοστεί η πρόταση.
Μάλιστα οι εκπρόσωποι από την Επιτροπή Αγώνα επέκτασης, ζήτησαν από τον κ. Μιχαηλίδη να παρευρεθεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί στις 10.00 το πρωί της Τρίτης στο αεροδρόμιο με αίτημα την αύξηση του clear way.
Κάνοντας πλήρη αποδόμηση του master plan ο πανεπιστημιακός Τέλης Τύμπας, επισήμανε ότι εκτός από την επιμήκυνση του διαδρόμου προσγείωσης, υπάρχει και το θέμα της διαπλάτυνσης, με κύριο στοιχείο τη μεταφορά προς την πλευρά της θάλασσας του παραλιακού δρόμου από την Αεροπόρου Ροδοκανάκη και μετά.
Στα ερωτήματα για χρονοδιαγράμματα, το πρώτο «αγκάθι» είναι το οικονομικό. Επισημάνθηκε ότι μπορεί να υπάρξει συγκριτικά προβλέψιμος χρονικός ορίζοντας για την υλοποίηση του έργου, αλλά πρέπει να εκτιμηθεί κόστος επιμήκυνσης και αν είναι τεχνικά εφικτό το έργο ώστε να δίδει και τη μέγιστη ασφάλεια.
Master plan για τη διαπλάτυνση
Δεύτερο σημείο της «ρεαλιστικής προοπτικής» από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ το να μελετηθεί με διαφάνεια η διαπλάτυνση του αερολιμένα, έργο όμως που χαρακτηρίζεται ως «απρόβλεπτου κόστους και χρονικού ορίζοντα».
Οι παρεμβάσεις από πλευράς φορέων που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, καταρχήν από τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Πέτρο Φεγγουδάκη που περιέγραψε την αρνητική εικόνα σήμερα των αφίξεων με τσάρτερ, με μια συνεχή κατρακύλα, και την ανάγκη να υπάρξουν άμεσα μέτρα.
Από το χώρο του τουρισμού η Αννα Κλαδιά εκπροσωπώντας την επιτροπή αγώνα για την επέκταση (είχε πρωτοδημιουργηθεί την περίοδο που έμπαινε το θέμα της προς νότου επέκτασης) σημείωσε ότι το πρόβλημα από το 2017 θα μεγαλώσει, αφού θα γίνουν πιο αυστηροί οι κανόνες λειτουργίας.
Η δέσμευση του βουλευτή Αντρέα Μχιαηλίδη ότι θα διεκδικήσει στο ακέραιο το αίτημα, αλλά που λόγω και της δημοσιονομικής κατάστασης είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να υπάρξει συγκεκριμένη δέσμευση, δεν ικανοποίησε πάντως τους παρευρισκόμενους.
Από την πλευρά του Επιμελητηρίου υποστηρίχτηκε η θέση να προχωρήσει η επιμήκυνση του αεροδρομίου, εκφράζοντας και την άποψη ότι στο σύνολό του το master plan φαντάζει αδύνατο να εφαρμοστεί. Λύστε το πρόβλημα μη σκέφτεστε ότι δεν θα προχωρήσει το έργο, σχολίασε ο πολιτευτής ης ΝΔ Σταύρος Μιχαηλίδης. Την επισήμανση ότι θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι να παραμείνει δημόσιος ο αερολιμένας Χίου τόνισε η Βασω Μιχαλοπούλου, συντονίστρια του ΣΥΡΙΖΑ στο νησί.
Την ανάγκη να γίνει δουλειά και σε άλλα επίπεδα, πέρα της επέκτασης του αεροδρομίου κατέθεσε ο Γιώργος Μισετζής, γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων έτσι ώστε να αυξηθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Σημείωσε ότι δεν είναι δυνατόν ένα ιστορικό μονοπάτι που εντάχθηκε και σε πρόγραμμα να έχει μέχρι και 30 κορμούς πεσμένους στη διαδρομή Φα- Λιθί!
Σημαντική η τοποθέτηση του αερολιμενάρχη ότι πρέπει να τρέξει το έργο, για να συνεχίσει να έχει η Χίος αεροδρόμιο και μετά το 2017, που σημείωσε επίσης ότι χωρίς τη μετατόπιση του δρόμου δεν θα είναι λειτουργική επέκταση.
Το θέμα πάντως του δρόμου αφορά Περιφερειακή Ενότητα όπως και Δήμο Χίου που θα πρέπει να τρέξουν τις σχετικές μελέτες.
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1411 εμφανίσεις