Κλείνει δοκιμαστικά και μετά από πιέσεις η Προκυμαία [BINTEO]
Υπό την πίεση των αντιπολιτεύσεων και μετά από συγκρούσεις, ο Δήμαρχος Χίου, Σταμάτη Κάρμαντζη, ενώ διαφωνούσε με το δοκιμαστικό κλείσιμο των δύο ρευμάτων της Λεωφόρου Αιγαίου, στο τέλος αναγκάστηκε να συμπορευθεί με την πρόταση της αντιπολίτευσης.
Αρχικά μάλιστα δεν ήθελε να ληφθεί απόφαση για το συγκεκριμένο θέμα. Ωστόσο με τον επικεφαλής της «ΣυμμαΧίας Αξιών» Κώστα Τριαντάφυλλο να επιμένει, τελικά συμφώνησε με την πρόταση του επικεφαλής της «Πρωτοβουλίας για τη Χίο» Μανώλη Βουρνού, -όπως και οι υπόλοιποι συνδυασμοί, εκτός της Χιακής Συμπολιτείας που ψήφισε λευκό-, η οποία είναι η εξής: «Προτροπή στη Λιμενική Επιτροπή ώστε να αποφασίσει το μερικό ή ολικό (χωρικό και χρονικό) κλείσιμο και των δυο ρευμάτων της Λεωφόρου Αιγαίου, από Ξενοδοχείο Χανδρής έως οδού Κανάρη, καθημερινά για τις απογευματινές και βραδινές ώρες έστω και δοκιμαστικά για τους θερινούς μήνες του 2020».
Οι λέξεις «μερικό ή ολικό» προστέθηκαν από το Δήμαρχο.
Στη συνεδρίαση, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 1/6/20 συμμετείχαν εκπρόσωποι του λιμεναρχείου Χίου, της αστυνομίας και της πυροσβεστικής, επαγγελματικών φορέων κτλ.
Σύγκρουση Τριαντάφυλλου - Κάρμαντζη
Μετά την τοποθέτηση του Δημάρχου, ο επικεφαλής της ΣυμμαΧίας Αξιών, Κώστας Τριαντάφυλλος έκανε λόγο για εμμονική αρχή που πατάει φρένο αντί γκάζι σε ζητήματα που δίνουν την προοπτική να πάει το νησί μπροστά, ενώ ανέφερε πως είναι ατυχία για τη Χίο να έχει ανθρώπους που δεν τολμούν. «Χρειάζεται σύστημα, πρόγραμμα, χρονοδιάγραμμα, στοχοθεσία. Τίποτα από όλα αυτά δεν έχετε κ. Δήμαρχε. Εχουν περάσει 8 μήνες και δεν έχετε φέρει μισή πρόταση που να βάζει τη Χίο στη νέα δεκαετία του 2020», τόνισε ο κ. Τριαντάφυλλος. «Oι υπηρεσιακοί είπαν ότι με το κλείσιμο της μιας λωρίδας δεν μπορούμε να εγγυηθούμε πως η προκυμαία θα είναι ασφαλής για τους πεζούς», επισήμανε ο ίδιος, ζητώντας εκ νέου να δοκιμαστεί το κλείσιμο των δυο λωρίδων για μερικές ημέρες δοκιμαστικά.
Ο Δήμαρχος, Σταμάτης Κάρμαντζης, απάντησε πως είναι άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη, ενώ κατηγόρησε τον κ.Τριαντάφυλλο για μηδενική εμπειρία στην αυτοδιοίκηση. Παράλληλα, σημείωσε ότι «η δημοτική αρχή θα βαδίσει με ασφάλεια και οι πολίτες απολαμβάνουν την επιλογή τους». Τέλος ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του Δήμου προχωράει και ο λόγος που δεν κάνει εξαγγελίες είναι ότι τον κόσμο αυτό το διάστημα τον απασχολούσε το θέμα του κορονοϊού, οπότε δεν ήταν η σωστή στιγμή να γίνουν εξαγγελίες που αφορούν το Δήμο!
Όπως προαναφέρθηκε πάντως, όσον αφορά στο θέμα της Προκυμαίας ο Δήμαρχος αναγκάστηκε να συμφωνήσει με την πρόταση της αντιπολίτευσης με το δοκιμαστικό κλείσιμο και των δύο λωρίδων της Προκυμαίας.
Αίσθηση προκάλεσαν οι μεταφορείς
Παρά τις αλλαγές στο πρόγραμμά τους και παρά την αύξηση χιλιομέτρων και κατ΄επέκταση του κόστους μεταφοράς της νταλίκας μέσω περιφερειακού, , ο εκπρόσωπος των μεταφορικών, κ. Κασσουδάκης, ανέφερε ότι είναι σύμφωνοι στο να κλείσουν τα δύο ρεύματα της προκυμαίας, αφού η αλλαγή αυτή θα είναι προς όφελος ολόκληρου του νησιού.
Ανέφερε ωστόσο, ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση προκειμένου οι νταλίκες να έχουν το χρόνο να φτάσουν μέχρι το λιμάνι. Σε αυτή την κατεύθυνση ο κ.Βαβάκας είπε ότι οι μεταφορικές, προκειμένου να βοηθήσουν, θα μπορούσαν να προσεγγίζουν και να παρκάρουν τα οχήματά τους από το μεσημέρι στο λιμάνι και όχι το απόγευμα 18.00- 19:00.
Διαφωνούν - Συμφωνούν
Η Κεντρική Λιμενάρχης Χίου, Ειρήνη Αργύρη, ανέφερε ότι το κλείσιμο της προκυμαίας και για στις δυο λωρίδες για όλο το διάστημα του καλοκαιριού, λόγω φόρτου εργασίας της δύναμης του Λιμενικού κατά τους θερινούς μήνες, δεν είναι εφικτή. Όσον αφορά την προσέλευση των οχημάτων των μεταφορικών νωρίτερα στο λιμάνι, είπε ότι επίσης δεν είναι εφικτό, γιατί έτσι οι μετανάστες θα έχουν περισσότερο χρόνο να βρουν τρόπο να κρυφτούν σε αυτές και να φύγουν παράνομα από το νησί.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση του Διευθυντή της Τροχαίας Χίου, Παντελή Καλανδρόπουλο, ο οποίος ανέφερε ότι επιχειρησιακά το ολικό κλείσιμο της Λεωφόρου Αιγαίου δεν είναι εφικτό, δεδομένου ότι τα εν ενεργεία οχήματα στη Χίο είναι πολυάριθμα σε σχέση με την έκταση του νησιού και έτσι ο κυκλοφοριακός φόρτος για τους εσωτερικούς δρόμους του κέντρου θα είναι δυσανάλογος.
Από την πλευρά του ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χίου, Γιάννης Βουράκης, υπογράμμισε ότι η Πυροσβεστική ανεξάρτητα αν η παραλιακή είναι ανοικτή ή όχι για οχήματα, θα προσαρμοστεί στις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου.
Ο ερευνητής του Εργαστηρίου Μεταφορών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Γιάννης Τσούρος, επισήμανε ότι έχει εξεταστεί και στο παρελθόν μοντέλο προσομοίωσης για το κλείσιμο του λιμανιού και προέκυψε το συμπέρασμα ότι δεν δημιουργείται ιδιαίτερο πρόβλημα στην κυκλοφορία, πέρα από κάποιες καθυστερήσεις στο χρόνο μετακίνησης. Ο ίδιος τόνισε ωστόσο ότι χρειάζεται ολοκληρωμένη μελέτη, δεδομένου ότι η κίνηση του λιμανιού θα διοχετευτεί σε εσωτερικούς δρόμους στο κέντρο της πόλης.
Ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου, Γιώργος Κλούβας, ότι αν κλείσουν και τα δύο ρεύματα της Λεωφόρου Αιγαίου, τα λεωφορεία που θα αναγκαστούν να μετακινηθούν από εσωτερικούς δρόμους θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες, ενώ ο εκπρόσωπος των ταξί, κ.Βούτας, ήταν θετικός με το κλείσιμο και στα δυο ρευμάτων στην Προκυμαία, προκειμένου να αλλάξει η εικόνα της και να αυξηθεί ο κόσμος.
«Το κλείσιμο της Προκυμαίας δεν έχει να κάνει μόνο με την εσαίταση. Έχει να κάνει κυρίως με ζητήματα βιώσημης ανάπτυξης της Χίου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του συλλόγου καταστηματαρχών υγειονομικού ενδιαφέροντος, Κώστας Βεζέρης, ζητώντας να γίνει πράξη το δοκιμαστικό κλείσιμο και των δύο λωρίδων. Ο ίδιος, έφερε ως παράδειγμα την Απλωταριά, που πριν πεζοδρομηθεί υπήρχαν αντιδράσεις, αλλά τελικά επωφελήθηκαν τόσο οι καταστηματάρχες, όσο και ο κόσμος της Χίου, που έχει τη δυνατότητα να κινείται άνετα στο δρόμο. «Το θέμα του λιμανιού το συζητάμε εδώ και τόσα χρόνια. Θα είναι κόσμημα για το νησί. Θα έρχονται οι επισκέπτες και ντόπιοι και αυτό που θα τους μένει κατά την παραμονή τους στο λιμάνι θα είναι η ηρεμία και η χαλάρωση και όχι η λίγη ώρα παραπάνω που έκαναν να φτάσουν στο λιμάνι», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εκ μέρους των πεζών και ποδηλατών, ο Δήμης Μυλωνάδης εκφράστηκε θετικά στο να δοθεί η δυνατότητα να λειτουργήσει διαφορετικά το λιμάνι και να κλείσουν οι λωρίδες της προκυμαίας, ενημερώνοντας ότι εδώ και 16 χρόνια υπάρχει πρόταση που διπλασιάζει τις δυνατότητες του λιμανιού. «Κακώς δεν έχουμε προχωρήσει», ανέφερε μεταξυ άλλων ο κ. Μυλωνάδης.
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1392 εμφανίσεις