Συλλογική η προσπάθεια για την τουριστική άνοδο του νησιού
Γράφει ο Γιώργος Μυλωνάδης
Πρόεδρος Συλλόγου Ενοικιαζομένων δωματίων και Τουριστικών Επιπλωμένων Κατοικιών Χίου
Τις τελευταίες 10 ημέρες το αναγνωστικό κοινό ενημερώθηκε μέσω άρθρων και συνεντεύξεων το πώς πήγε τουριστικά το νησί κατά την διάρκεια του καλοκαιριού καθώς και ότι τα μηνύματα είναι θετικά και για τον μήνα που αρχίσαμε να διανύουμε.
Όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού γνωρίζουμε ότι εάν δεν ήταν οι Τούρκοι δεν θα είχαμε από 15 Ιουνίου μέχρι και σήμερα την ανάλογη υψηλή πληρότητα στα καταλύματα καθώς και αυξημένη κατανάλωση στα εστιατόρια. Οι φετινές συνθήκες ήταν οι πλέον ιδανικές λόγω της δυνατότητας
να βγάλουν βίζα στο τελωνείο μας. Πολλοί Τούρκοι επισκέπτες βγήκαν για πρώτη φορά έξω από τα σύνορα τους και η Χίος η οποία έχει αποκτήσει brand name είναι ίσως η πρώτη τους επιλογή.
Και φυσικά βοήθησε ότι στη χώρα τους τα πάντα είναι πολύ πιο ακριβά σε ότι αφορά την διαμονή και στην εστίαση όπως μας λένε.
Ωστόσο σε χθεσινό άρθρο που αφορά τα στατιστικά στοιχεία του Αυγούστου στο τελωνείο γίνεται η εξής αναφορά: «H αυξημένη τουριστική κίνηση τον Αύγουστο υποστηρίζει τις τοπικές επιχειρήσεις, από ξενοδοχεία και εστιατόρια μέχρι καταστήματα και πολιτιστικά δρώμενα, κάτι για το οποίο εδώ και καιρό ο Φορέας Τουρισμού Χίου έχει αναγνωρίσει και έχει επενδύσει ώστε να χτιστούν σχέσεις καλής γειτνίασης και συνεργασίας, ανεξαρτήτως πολιτικών εξελίξεων ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία».
Η μονόπλευρη αναφορά σε έναν μόνο Φορέα σε ότι έχει σχέση με τον τουρισμό δεν είναι σωστή διότι προσπάθειες για να ανέβει τουριστικά το νησί γίνονται από πολλούς και πρέπει επίσης να γίνεται αναφορά και σε εκείνους που έχουν επίσης δουλέψει μεθοδικά για να έχουμε καλά αποτελέσματα. Ειδικότερα πρωτοβουλίες έχουν πάρει ο Δήμος Χίου μέσω του Αντιδημάρχου Τουρισμού και του Γραφείου Τουρισμού, η Περιφέρεια μέσω του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού και του Γραφείου Τουρισμού της Περιφέρειας, η Ένωση Ξενοδόχων, ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων, το Επιμελητήριο και οι Τουριστικοί Πράκτορες.
Πέραν των παραπάνω αναφορά πρέπει να γίνει και στους επαγγελματίες στην εστίαση, στα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, στους οδηγούς ταξί, στους οδηγούς των λεωφορείων, στους ξεναγούς, στους καταστηματάρχες, στους φύλακες των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων κλπ που όλοι μαζί προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τους τουρίστες με τον καλύτερο τρόπο όπως και κάθε χιώτης που όταν ο τουρίστας του μιλήσει θα είναι απέναντι του ευγενέστατος κάτι το οποίο δεν είναι δεδομένο σε άλλα μέρη όπως αναφέρουν οι πελάτες. Και φυσικά και τα ΜΜΕ παίζουν σημαντικό ρόλο καθώς ασκούν κριτική ώστε να βελτιωθούν οι υπάρχουσες υποδομές στο
νησί.
Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ για το καλό του τόπου
Από χρόνο σε χρόνο η Χίος θα γίνεται ακόμα περισσότερο γνωστή διεθνώς καθώς είναι ένα διαμάντι και αυτό μας λένε οι περισσότεροι τουρίστες που έχουν εντυπωσιασθεί από το νησί μας αλλά θα πρέπει να συνεχισθούν οι προσπάθειες προσέλκυσης και άλλων διεθνών αγορών εκτός της τούρκικης, η οποία είναι ευάλωτη, και φυσικά να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος όσο γίνεται. Με προσεκτικά βήματα σε ότι αφορά σε νέες επενδύσεις για να μην αλλοιωθεί η Χίος.
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 181 εμφανίσεις