Να έρθει άμεσα το θέμα των μεταφορών-συγκοινωνιών στο Δημοτικό Συμβούλιο ζητάει η Χιακή Συμπολιτεία
H μεταβίβαση μέρους του αεροδρομίου στο υπερΤΑΙΠΕΔ, το μονοπώλιο στη ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, το… αγνοούμενο master plan για το λιμάνι, η γραφειοκρατία για το «μεταφορικό ισοδύναμο» επιβάλλουν μια έκτακτη συζήτηση με συμμετοχή της κοινωνίας, τονίζει η Χιακή Συμπολιτεία σε ανακοίνωσή της.
Όπως επισημαίνει το θέμα των μεταφορών-συγκοινωνιών είναι θέμα κρίσιμο για το νησί μας και τη ζωή όλων μας σ’ αυτό. Παραθέτοντας τις τελευταίες σχετικές εξελίξεις, η δημοτική παράταξη τονίζει πως θεωρεί επιτακτική και επείγουσα την ανάγκη πραγματοποίησης ειδικής θεματικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα «Μεταφορές – Συγκοινωνίες» και καλεί τον πρόεδρο του ΔΣ και τη δημοτική αρχή να την προγραμματίσει άμεσα, παρουσία εκπροσώπων από το υπουργείο Ναυτιλίας, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο και κάθε άλλο σχετικό φορέα.
Οι τελευταίες εξελίξεις
«Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν σημειωθεί ταυτόχρονα σημαντικές αρνητικές –κατά την άποψή μας- εξελίξεις αναφορικά με το ζωτικής σημασίας ζήτημα των συγκοινωνιών-μεταφορών που αφορούν ολόκληρο το νησί μας», τονίζει η Χιακή Συμπολιτεία και τις παραθέτει αναλυτικά:
· Με κυβερνητική απόφαση (ΦΕΚ) τμήματα των εγκαταστάσεων του κεντρικού Αερολιμένα Χίου «Όμηρος» περνούν στην κατοχή και τη δικαιοδοσία του υπερΤΑΙΠΕΔ. Επίσης σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση ολόκληρο το Αεροδρόμιο περιλαμβάνεται στη λίστα αεροδρομίων προς εκποίηση. Εύλογα ερωτήματα γεννιούνται για την τύχη της επένδυσης με δημόσιους πόρους για την αναβάθμιση του αεροδρομίου, για την οποία έχει δεσμεύσει το Δήμο Χίου ο κ. Δήμαρχος με την υπογραφή σχετικού Μνημονίου.
· Στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών η απορρόφηση της Hellenic Seaways από την Blue Star Ferries μέσω της Attica Group έχει επιφέρει συνθήκες μονοπωλίου που παραπέμπουν σε ένα δυσάρεστο παρελθόν. Η απαράδεκτη απόφαση για τη μείωση των εκπτώσεων από 50% σε 30% για κατηγορίες δικαιούχων (ναυτικοί, συνταξιούχοι ναυτικοί, πολύτεκνοι, ΑμεΑ κ.ά) μας προϊδεάζει για τις σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις του μονοπωλίου της γραμμής το επόμενο διάστημα.
· Ενώ πρόσφατα το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε προγραμματική σύμβαση για τη μελέτη των χερσαίων εγκαταστάσεων του λιμένα Μεστών αγνοούμε την τύχη του master plan για τον κεντρικό λιμένα της Χίου και τις συνέργειες με το λιμένα Μεστών που θα έπρεπε ήδη να είχαν σχεδιαστεί και εγκριθεί. Τι απέγιναν οι σχεδιασμοί για master plan που είχαν παρουσιαστεί από την Δημοτική Αρχή; Επιπρόσθετα το νότιο τμήμα του κεντρικού λιμένα της πόλης έχει ήδη εκχωρηθεί στο υπερΤΑΙΠΕΔ με προφανείς συνέπειες για τον όποιο σχεδιασμό από δημόσιους φορείς.
· Η εφαρμογή του αντισταθμιστικού μεταφορικού ισοδυνάμου ειδικά για τις επιχειρήσεις έχει παρουσιάσει υπέρμετρο γραφειοκρατικό βάρος, αγκυλώσεις και εξαιρετικά μεγάλες δυσκολίες για να επωφεληθούν οι ενδιαφερόμενοι, όπως έχουν καταγγείλει και οι αντιπροσωπευτικοί φορείς τους.
«Το Δημοτικό Συμβούλιο οφείλει να συζητήσει και να τοποθετηθεί, η κοινωνία της Χίου πρέπει να είναι ενήμερη και συμμέτοχη», καταλήγει το αίτημα της Χιακής Συμπολιτείας
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1222 εμφανίσεις