«Επικίνδυνη η ράμπα πρόσδεσης των πλοίων στο λιμάνι της Χίου»
Τα προβλήματα που δημιουργούνται σε καθημερινή βάση λόγω της χρήσης της νέας ράμπας πρόσδεσης των πλοίων στο λιμάνι γνωστοποιεί με σχετική ανακοίνωσή της η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Χίου – Σάμου, χαρακτηρίζοντάς την παράλληλα επικίνδυνη και ζητώντας άμεσες παρεμβάσεις.
Η ανακοίνωση:
Αξιότιμοι Κύριοι,
ως Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Χίου-Σάμου αλλά και ως Λιμενικά Όργανα που εκτελούν βάρδια στη χερσαία ζώνη λιμένα Χίου, γινόμαστε δέκτες παραπόνων τα οποία οφείλουμε να σας παραθέσουμε και γραπτώς, αφενός για να λάβετε γνώση ως φορέας διαχείρισης του λιμένα Χίου αλλά και καθημερινός αρωγός στην προσπάθειά μας για την ομαλή λειτουργία του, αφετέρου για να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες από πλευράς σας, ώστε να εξασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία αυτού. Το ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, σχετίζεται με κατασκευή της ράμπας πρόσδεσης των πλοίων στην βόρεια προβλήτα του Κεντρικού Λιμένα Χίου.
Συγκεκριμένα, και ενώ το εν λόγω έργο ολοκληρώθηκε το προηγούμενο έτος με σκοπό, την καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία του λιμένα, εκ του αποτελέσματος και μετά από ένα χρόνο λειτουργίας διαπιστώνεται ότι μόνο αντίθετα αποτελέσματα έχει φέρει.
Αρχικά, τα περισσότερα πλοία, αντιμετωπίζουν πρόβλημα όσον αφορά στην πρόσδεση τους στο συγκεκριμένο σημείο αφού ο καταπέλτης τους δεν εφάπτεται ποτέ σωστά με την ράμπα, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τα πληρώματα των πλοίων να καταφεύγουν στην λύση της ¨σαμπρέλας¨, τοποθετούν δηλαδή ένα λάστιχο μεταξύ καταπέλτη του πλοίου και ράμπας του λιμανιού, προκειμένου να προσαρμόσει καλύτερα το ένα πάνω στο άλλο, ώστε να αποφευχθούν υλικές ζημιές κατά την είσοδο και έξοδο των οχημάτων από τα πλοία.
Η ¨πατέντα¨ αυτή όμως, αφενός δεν θυμίζει ούτε στο ελάχιστο κάποιον εκσυγχρονισμένο λιμένα, αφετέρου δεν εξυπηρετεί σε περιπτώσεις κάποιων οχημάτων που λόγω φορτίου ή ακόμη και κατασκευής τους έχουν χαμηλότερο ύψος, ειδικά όταν οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν είναι δυσμενείς.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τι αντιμετωπίζει κάθε φορά το προσωπικό που εκτελεί βάρδια τόσο από τους επιβάτες, όσο και από τα πληρώματα των πλοίων όταν δεν μπορεί να αποφευχθεί η πρόκληση ζημιών αμφοτέρων των προαναφερθέντων.
Όμως το ανωτέρω ζήτημα μπορεί να θεωρηθεί ασήμαντο σε σχέση με τα προβλήματα που έχει επιφέρει η νέα ράμπα στην φόρτωση των φορτηγών οχημάτων στα πλοία. Ειδικότερα, η κλίση της είναι τέτοια που έχει σαν αποτέλεσμα τα περισσότερα φορτηγά να «διπλώνουν» και μέρος αυτών να ακουμπά στο οδόστρωμα με πολύ πιθανό κίνδυνο την ανατροπή τους. Γνωρίζοντας το χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του λιμένα Χίου σας βεβαιώνουμε ότι το γεγονός που ένα τέτοιο ατύχημα δεν έχει ακόμη προκληθεί οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τύχη και όπως αντιλαμβάνεστε, όταν ανατραπεί ένα φορτηγό όχημα, δεν θα μιλάμε για υλικές ζημιές αλλά για ανθρώπινές ζωές αφού πλήθος κόσμου κινείται μέσα και περιμετρικά αυτού,καθημερινά. Σε αυτή δε την περίπτωση είναι βέβαιο ότι οι συνάδελφοι Λιμενικοί που εκτελούν βάρδια, αν σταθούν ΄΄τυχεροί΄ και δεν ανήκουν στα θύματα, θα είναι οι πρώτοι που θα τους ζητηθεί να απολογηθούν, χωρίς πραγματικά να φέρουν την παραμικρή ευθύνη.
Με βάση λοιπόν τα ανωτέρω εκτεθέντα και δεδομένου ότι, και σε επίπεδο προφορικής επικοινωνίας το συγκεκριμένο πρόβλημα σας έχει γνωστοποιηθεί, χωρίς όμως να έχει αναλάβει κανείς κάποια πρωτοβουλία για την επίλυση του, ως Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος θα θέλαμε να σας επισημάνουμε και σε επίπεδο γραπτού λόγου το μέγεθος και τη σημασία αυτού, για την άμεση επίλυση του.
Τέλος, με βάση τα όσα προβλέπει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία σχετικά με τον ISPS, επιθυμούμε να σας υπενθυμίσουμε ότι για να αστυνομεύεται σωστά το κομμάτι εντός του λιμένα Χίου όπου παραμένουν τα οχήματα εως ότου φορτωθούν στο πλοίο, πρέπει να ολοκληρώσετε τις εργασίες που σχετίζονται με την πρόσληψη ατόμων Ιδιωτικής Ασφάλειας (SECURITY). Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, όχι μόνο με την ιδιότητα σας , αλλά και ως πολίτες της Χίου, η έξαρση του μεταναστευτικού σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το νησί μας είναι πρώτη πύλη εισόδου αποτελεί ένα μείζον θέμα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε Υπηρεσιακά παράλληλα με όλα τα λοιπά καθήκοντα μας.
Η μη ύπαρξη ατόμων ασφάλειας (security), καθώς και ο τύπος των συρματοπλεγμάτων που επιλέχθηκαν να τοποθετηθούν για να αποτελέσουν μέτρο φύλαξης του χώρου του λιμανιού, ώστε να αποφεύγεται η παράνομη είσοδος των μεταναστών στα φορτηγά οχήματα και όχι μόνο, μόνον ως ανασταλτικός παράγοντας δεν λειτούργησε. Καθημερινά οι συνάδελφοι ελέγχουν εξονυχιστικά κάθε όχημα που μπαίνει στο χώρο του λιμανιού προκειμένου να ταξιδέψει. Χωρίς όμως να υπάρχουν οι πριδιαγραφές ενός ασφαλούς και εκσυγχρονισμένου λιμανιού, η προσπάθειά μας αυτή πέφτει στο κενό, αφού την στιγμή που ελέγχουμε ένα όχημα παρουσία του οδηγού του, μετανάστες πηδούν τα συρματοπλέγματα (πράγμα εύκολο στην πράξη, λόγω της απλής τους κατασκευής) και "τρυπώνουν" στο προηγούμενο ήδη ελεγχθέν όχημα, με αποτέλεσμα τα δημιουργείται μεγάλη σύγχιση μεταξύ συναδέλφων λιμενικών και οδηγών των οχημάτων καθώς και του πλοίου που καθυστερεί τον απόπλου του εως ότου ξαναψαχθεί το προς φόρτωση όχημα.
Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη την ήδη δυσχερή θέση μας, η άμεση επίλυση θεμάτων τα οποία άπτονται της αρμοδιότητας τοπικών φορέων, πόσω μάλλον υπηρεσιών τις οποίες εντάσσουμε στους άμεσα εμπλεκόμενους συνεργάτες μας, είναι και το μοναδικό που ζητάμε. -
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1745 εμφανίσεις