Οι θέσεις της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ πάνω στην εκπαίδευση
>> Γράφει ο Φραγκούλης Π. Κυλαδίτης, Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης - Μέλος του γραφείου Τύπου
Αποδεχόμενοι την αρχή ότι «το σχολείο δεν αλλάζει, αλλάζοντας μόνο το σχολείο», ας δούμε ποιος πρέπει να σταθεί δίπλα του.
Ποιος θα μπορούσε να υφίσταται ως οντότητα στον άμεσο χώρο του σχολείου, εκτός από την κοινωνία, τα λαϊκά στρώματα που έχουν ανάγκη από το σύνθημα του Γληνού, «Ένας λαός, μία Παιδεία»;
Ο λαός μας, μπορεί να δημιουργήσει περιβάλλον κατάλληλο μέσα στο οποίο να μπορέσει να λειτουργήσει το σχολείο, αποδεχόμενος όμως την αναγκαιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, τη συμμετοχή του στις διαδικασίες προαγωγής της και την ανάδειξή της σε βασικό πυλώνα προόδου και πολιτισμού, πέρα και έξω από αντιλήψεις για «σχολείο της αγοράς» ή της «επιχειρηματικότητας» , που προωθούν τα κέντρα της ΕΕ αγκαλιά με τις εδώ κυβερνήσεις των σύγχρονων Κροίσων, που θέλουν ένα λαό ημιμαθή και δούλο.
Σε κάθε περίπτωση οι λαϊκές οικογένειες, οι αδικημένοι αυτής της ζωής πρέπει να απαιτούν και να διεκδικούν μια Τοπική διοίκηση, που να είναι ενεργός συνεργάτης και αρωγός της δημόσιας εκπαίδευσης και όχι νεροκουβαλητής όλων των αντιδραστικών αλλαγών στην παιδεία και στην εκπαίδευση που οδηγούν το λαό να βάζει το χέρι στην τσέπη δυο και τρεις φορές για να πληρώνει τα αυτονόητα.
Η μεταβίβαση πολλών εκπαιδευτικών αρμοδιοτήτων στην Περιφέρεια και άλλων στην Τοπική διοίκηση, η περίφημη αποκέντρωση, εκτός του ότι γίνεται χωρίς τους αντίστοιχους πόρους, ενδεικτική περίπτωση το τι γίνεται με το πετρέλαιο, αποσκοπεί σε μια εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων, ανάλογων με την ευρωστία του κάθε δήμου και τη διάθεση των δημοτών να βάζουν το χέρι στην τσέπη τους.
Εμείς ως Λαϊκή Συσπείρωση πιστεύουμε ότι μόνο αν ο λαός μας που υποφέρει από τις πολιτικές των κυβερνήσεων πότε ΝΔ, πότε ΠΑΣΟΚ ή και των δύο με διάφορα δεκανίκια τους, που τραβά τόσα βάσανα από τις διαταγές της ΕΕ, ενστερνιστεί πως η εκπαίδευση αποτελεί βασικό κοινωνικό αγαθό για όλους τους πολίτες και ότι δεν εμπορευματοποιείται ούτε και ιδιωτικοποιείται, μπορεί να δει άσπρη μέρα. Ειδάλλως, θα συνεχίσει να πληρώνει τη νύφη και τους κυβερνητικούς και τοπικούς άρχοντες, όσο και τα πολλά σχέδια επί χάρτου που στην ουσία αποτελούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Αδιάψευστος μάρτυρας η κατάσταση που επικρατεί στην πλειοψηφία των σχολείων μας, που έχουν βασικές και ουσιαστικές επισκευαστικές ανάγκες που μεταφέρονται από χρονιάς σε χρονιά με ευθύνη δημοτικών αρχών όπως του κ. Λαμπρινούδη.
Με τις παραπάνω σκέψεις ως πυξίδα ας ξεδιπλώνουμε τις σκέψεις μας που βρίσκονται σε αντίθεση με την «Καλλικρατική» πια, Τοπική διοίκηση, το τοπικό μνημόνιο όπως έχουμε καταγγείλει και επιβεβαιωθήκαμε πριν 4 χρόνια.
Οι παρακάτω προτάσεις αποτελούν θέσεις αγώνα της Λαϊκής Συσπείρωσης Δήμου Χίου με τις οποίες έδωσε τη μάχη μέσα και έξω από το δημοτικό συμβούλιο:
- Κανένα κλείσιμο σχολείου α/μιας, β/μιας ή τμήματος στην γ/μια εκπαίδευση, καμιά συγχώνευση τάξεων και τμημάτων. Τα παιδιά μας δεν είναι δεμάτια ξύλα, αλλά άνθρωποι με ανάγκες!
- Φροντίδα για εξασφάλιση κατάλληλων υποδομών (κατασκευή – ανακατασκευή - συντήρηση σχολικών αιθουσών ή σχολικών μονάδων).
Συγκεκριμένος σχεδιασμός, για τις επισκευαστικές ανάγκες όλων των σχολείων α/μιας και β/μιας σε πρώτη φάση που θα εξασφαλίζουν την αντισεισμική προστασία των κτιρίων και τη λειτουργικότητα , πριν από οποιονδήποτε άλλο σχεδιασμό άλλων παρεμβάσεων.
- Ανέγερση Λυκείου στο βόρειο τμήμα της πόλης, το οποίο θα ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός μεγάλου μέρους μαθητών της περιοχής αυτής που αναγκάζονται καθημερινά να διέρχονται από το κέντρο για να φτάσουν στη σχολική τους μονάδα.
- Επίσπευση των έργων που χρονίζουν, απ΄ όπου κι αν αυτά χρηματοδοτούνται –ΕΣΠΑ, ΣΑΤΑ Σχολείων, Περιφέρεια- στο Γυμνάσιο Βροντάδου, στο Λύκειο Καλλιμασιάς, στο 1ο Γυμνάσιο Χίου με τα γνωστά προβλήματα, στο Λύκειο Καλαμωτής, στο Σχολικό Κέντρο Καμποχώρων κλπ. Αναπαλαιώσεις των ιστορικών σχολείων π.χ. Αστική Σχολή Χίου-11ο Δημοτικό με ταυτόχρονη ενιαιοποίηση των χώρων, με μετατροπή της οδού Ζολώτα σε φυσική επέκταση της Αστικής Σχολής.
- Απόλυτη προτεραιότητα στο πρόγραμμα απαλλοτριώσεων οικοπέδων και κατασκευής Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων που θα καλύψουν άμεσα τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών και των νέων γονιών.
- Φροντίδα για την εξασφάλιση κατάλληλων συνθηκών λειτουργίας των σχολείων (αποχετευτικά έργα, αποστραγγιστικά έργα, έργα θερμομόνωσης και ηχομόνωσης, ηλεκτρολογικά, έργα διαμόρφωσης αυλείων χώρων, κλειστών χώρων άθλησης κ.λ.π).
- Εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων για τη λειτουργία τους (θέρμανση, καθαριότητα, μικροεπισκευές - συντήρηση).
- Κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολικών μονάδων αποκλειστικά από το δήμο χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση των γονέων και επιπλέον χρηματοδότηση με τα έσοδα της πρώην σχολικής εφορίας και εσόδων από τα ενοίκια της μονομετοχικής ακινήτων του δήμου . Κατά την κατανομή των πόρων (λειτουργικά έξοδα) να λαμβάνονται υπόψη αντικειμενικά και κοινωνικά κριτήρια καθώς και οι επιμέρους ιδιαιτερότητες κάθε σχολείου για έκτακτες επιχορηγήσεις . Κανένας γονιός δε θα βάζει το χέρι στην τσέπη για λειτουργικές δαπάνες πετρέλαιο κλπ.
- Λήψη απαραίτητων μέτρων για τη στήριξη των μονογονεϊκών οικογενειών, των οικογενειών ανέργων και απολυμένων, των οικογενειών μεταναστών που δεν τα βγάζουν πέρα, καθώς και των οικογενειών με ανάπηρα παιδιά.
- Αξιοποίηση των τοπικών φορέων για συνεργασία και σύμπραξη με το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.
- Λειτουργία, έστω και άτυπα αλλά ουσιαστικά, υπηρεσίας παροχής ιατρικής φροντίδας και πρόληψης στο μαθητικό δυναμικό όλων των βαθμίδων Η πρόταση αυτή συνδυάζεται με την πρόσληψη τουλάχιστον δύο γιατρών μόνιμων με πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, που θα λειτουργούν όχι μόνο το δημοτικό ιατρείο αλλά και θα έχουν ρόλο προληπτικού ελέγχου στα σχολεία, σε σύνδεση πάντα με τους φορείς της δημόσιας υγείας που είναι και οι βασικοί υπεύθυνοι για την παροχή αυτών των υπηρεσιών που τις διεκδικούμε στο ακέραιο.
- Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις δομές των Ολοήμερων Προγραμμάτων των σχολείων, μια και κοινωνικοί αλλά και παιδαγωγικοί λόγοι συνηγορούν υπέρ της απρόσκοπτης λειτουργίας τους. Η φτώχεια που βιώνεται σήμερα, από το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων, οδηγεί τους γονείς να απουσιάζουν για πολλές ώρες από το σπίτι ενώ το παλιό οικογενειακό σχήμα που είχε ως μέλη τον παππού και τη γιαγιά τείνει να εκλείψει. Έτσι θεωρούμε απαραίτητη τη συνεργασία του Δήμου με τα Ολοήμερα Προγράμματα Σχολείων της αρμοδιότητάς του. Ανταπόκριση στις κοινωνικές και οικογενειακές ανάγκες των πολιτών του όσο και στις εκπαιδευτικές και υλικοτεχνικές ανάγκες των Προγραμμάτων αυτών. Συνεισφορά του Δήμου, ανάλογα με τις επικρατούσες σε καθένα ανάγκες, όσον αφορά:
- Τη σύμπραξη στην επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων είτε αυτά αφορούν μαθητές με κοινωνικοοικονομικά προβλήματα είτε προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής του Προγράμματος.
- Συμμετοχή στην εξεύρεση και διαρρύθμιση κατάλληλων χώρων για την υλοποίηση και λειτουργία του Προγράμματος.
- Παροχή σίτισης αξιοποιώντας υπάρχουσες δομές του δήμου, παντοπωλείο, συνδικάτα κλπ, στους μαθητές των οικογενειών με οικονομικά προβλήματα.
- Διεκδίκηση σχετικών πιστώσεων για τη λειτουργία των παραπάνω Προγραμμάτων,
- Όσον αφορά τη μετεγκατάσταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου, θέση μας είναι να παραμείνει στο χώρο που σήμερα βρίσκεται μέχρι να εξευρεθεί μόνιμος χώρος (σχεδιάζεται ως τέτοιος το Κολέγιο), που θα πληροί όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές (τεχνικές, εργασίας, υγιεινής, ασφαλείας) και μόνο τότε να μετεγκατασταθεί.
- Τέλος πιστεύουμε στη διεκδίκηση μαζί με το κίνημα των εκπαιδευτικών για μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών γενικής , ειδικής αγωγής και ειδικοτήτων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση .
Η Λαϊκή Συσπείρωση Χίου με ευαισθησία και συναίσθηση των δύσκολων στιγμών που περνά η κοινωνία μας και πιστεύοντας ότι τίποτα δε χαρίζεται, αλλά τα πάντα καταχτιούνται, θα κάνει ό,τι είναι δυνατό προκειμένου να μη χαθεί το χαμόγελο και η ελπίδα από τους αυριανούς πολίτες που πρέπει να σταθούν αντάξιοι των περιστάσεων με το κεφάλι ψηλά σαν έτοιμοι από καιρό, πρωταγωνιστές και συνδιαμορφωτές του κόσμου που θέλουν να ζήσουν.
Προσβλέπουμε στους κοινούς αγώνες με το λαό μας για την επιτυχία των στόχων μας.-
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1149 εμφανίσεις