Περί αύξησης διδακτικών ωρών και άλλων παιδαγωγικών σχεδιασμών.
>>Της Σοφίας Λαμπίκη
"Αύξηση των ωρών διδασκαλίας για τους περίπου 150.000 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εξετάζει για άλλη μια φορά η κυβέρνηση, σε μια κίνηση που θα μειώσει δραστικά τις προσλήψεις στον χώρο της εκπαίδευσης. Το σχέδιο αύξησης των ωρών εργασίας δασκάλων και καθηγητών υπάρχει στα συρτάρια του υπουργείου Παιδείας από τον Αύγουστο του 2011."(ΤΑ ΝΕΑ)
Από καιρό ακούγεται για να μειωθούν οι διορισμοί δήθεν.
Απλώς τιμωρητική τακτική είναι για να ικανοποιηθεί η κανιβαλιστική διάθεση της κοινωνίας για τις δικές της περικοπές, και θα το αποδείξω αμέσως.
Η μελέτη είναι περσινή, του ΟΟΣΑ.
Πώς βγάλανε το συμπέρασμα ότι είναι λίγες οι διδακτικές (προσοχή υπάρχουν κι άλλες ώρες εργασίας πλήν των διδακτικών) ώρες;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που τους δώσανε οι δικοί μας, αθροίζουν όλες τις ώρες όλων των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών και τις διαιρούν δια του μαθητικού δυναμικού της Ελλάδας και τις βγάζουν λίγες.
Αγνοούν ή κάνουν ότι δεν ξέρουν ότι υπάρχουν μικρά σχολεία σε νησιά ή βουνά που οι καθηγητές είναι όσοι και οι μαθητές.
Επίσης δεν λένε ότι οι διορισμοί της τελευταίας 20ετίας ήταν ανορθολογικοί,συντεχνιακοί, για να ικανοποιήσουν συνδικαλιστικά αιτήματα κλάδων εκπαιδευτικών .
Έτσι τώρα σε άλλες ειδικότητες έχει τεράστιες ελλείψεις και σε άλλες τεράστια πλεονάσματα.
Αυξάνοντας τις ώρες έτσι, θα δημιουργήσουν απλά τεράστια πλεονάσματα χωρίς να λύσουν το πρόβλημα των ελλείψεων.Προφανώς θέλουν να απολύσουν.
Τί θα συμβεί στα σχολεία;
Απλό.Επειδή όποιος έχει μπει σε τάξη ξέρει ότι μετά από ένα διδακτικό 55λεπτο βγαίνεις πτώμα και το επόμενο ακολουθεί με διάλειμμα 5 λεπτών κανείς δεν θα αντέχει το καθημερινό συνεχόμενο διδακτικό 5ωρο.
Για να σταθείς σε τάξη υπ΄αυτές τις συνθήκες και μάλιστα σε τάξεις με 30 μαθητές όπως προγραμματίζουν θα ισχύσουν χουντικοί κανόνες πειθαρχίας.
Έβηξες; έξω
μίλησες; ημερήσια αποβολή
κουνήθηκες; άρπα 3 μέρες.
Εννοείται ότι διδακτικά θα επιδεινωθεί η κατάσταση και βέβαια επειδή οι καθηγητές δεν θα έχουν κενά ανάμεσα στις διδακτικές ώρες , γραφειοκρατική δουλειά -που σφύζει στα σχολεία- δεν θα κάνει κανείς.Ας διορίσουν γραμματείς.
Επίσης μπορούν να μειώσουν λίγο ακόμα τα 630 ε που παίρνει ένας πρωτοδιόριστος καθηγητής μιας και δεν ανήκουν οι εκπαιδευτικοί στα ευγενή ειδικά μισθολόγια.
Η κοινωνία σίγουρα επικροτεί το μέτρο.Δεν συμπαθεί τους εκπαιδευτικούς.
Γενικά δεν συμπαθεί την Μόρφωση αλλά το εύκολο και άκοπο κέρδος.
”Τί κάνει ένας καθηγητής στο σχολείο;κοροιδεύει την κοινωνία.”
(πόσες φορές το χω ακούσει...)
Για να κάνω απογραφή τί οφείλουμε κατά την κοινωνία, το υπουργείο και την συνείδηση μας να κάνουμε.
Να διδάσκουμε.Να εξετάζουμε.Να αξιολογούμε και να βαθμολογούμε τους μαθητές.
Να συνυπολογίζουμε σε όλα τα παραπάνω τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού, τα οικογενειακά του προβλήματα, το κοινωνικό του περιβάλλον(δουλειά ντετέκτιβ)
Να δεχόμαστε ανά πάσα στιγμή τους γονείς και να τους ενημερώνουμε για την πορεία του παιδιού τους.
Να καταγράφουμε τις απουσίες των μαθητών, να τηλεφωνούμε κάθε μέρα σπίτια τους για να ενημερώνουμε τους γονείς, να στέλνουμε μηνιαίως ενημερωτικά σημειώματα σε όλους , να μετράμε και να ξαναμετράμε , να προειδοποιούμε μην μείνουν από απουσίες.
Να παρατηρούμε με αετίσιο μάτι μήπως κάποιο παιδί έχει ψυχολογικό, ερωτικό, πρόβλημα με ναρκωτικά, πρόβλημα ενδοσχολικής βίας,πιθανό πρόβλημα κακοποίησης απ το σπίτι του(δουλειά ψυχαναλυτή).
Επιπρόσθετα, τα τελευταία δύο χρόνια, να προσπαθούμε, διακριτικά και με πόνο καρδιάς, να εντοπίσουμε ποιοι μαθητές πεινάνε ή έχουν πρόβλημα οικογενειακής επιβίωσης.
Να κάνουμε τις δεκάδες γραφειοκρατικές ηλιθιότητες του υπουργείου παιδικής χαράς, στατιστικά επί στατιστικών , ενώ υπάρχει από χρόνια έτοιμη ηλεκτρονική βάση δεδομένων που όμως ούτε το υπουργείο ούτε οι αντίστοιχες διευθύνσεις μπορούν να αξιοποιήσουν.
Να κάνουμε εφημερίες και να συνοδεύουμε περιπάτους και εκδρομές με ποινή φυλάκισης αν συμβεί κάτι σε κάποιον μαθητή.
Να δουλεύουμε χωρίς υποδομές, ούτε καν βιβλία, θα βρεί τον τρόπο, λέει, ο καθηγητής που θέλει να το κάνει.
Να οργανώνουμε και να διεξάγουμε άθλιες εξετάσεις κάθε τέλος χρονιάς , να βγάζουμε βαθμούς, μέσους όρους, απολυτήρια , ελέγχους, να διασταυρώνουμε , να καταγράφουμε σε καρτέλες και μητρώα χειρόγραφα και ηλεκτρονικά και μετά να κυνηγάμε τους γονείς να έρθουν να τα παραλάβουν.
Να πρέπει για να συμπληρωθεί το διδακτικό ωράριο να τρέχουν καθηγητές σε δύο και τρία σχολεία την ίδια μέρα , σχολεία που απέχουν χιλιόμετρα μεταξύ τους χωρίς βέβαια επιμίσθιο βενζίνης.
ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ και ακόμα περισσότερα που δεν θυμάμαι, να γυρίζεις σπίτι κουβαλώντας το σχολείο εκεί, τη δουλειά αλλά και τα βάσανα των παιδιών και μετά να σε βρίζουν όλοι κοπρόσκυλο επειδή κάθεσαι 3 μήνες το χρόνο, 2 είναι παιδιά και τον έναν τον παίρνετε κι εσείς άδεια.
Δεν είναι τυχαίο ότι μετά από έρευνες έχει καταγραφεί ότι οι εκπαιδευτικοί πάσχουν οι περισσότεροι απο νοσήματα που σχετίζονται με το άγχος καθώς και ότι οι περισσότεροι νιώθουν βαθύ αίσθημα απογοήτευσης απ΄τη δουλειά τους.
Για να ολοκληρώσω με το θέμα να συμπληρώσω ότι οι γονείς που συνήθως κατηγορούν συλλήβδην ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς ως κοπρόσκυλα είναι οι ίδιοι συνήθως που επιβραβεύουν με τα λεφτά τους τους χειρότερους των συναδέλφων για να κάνουν ιδιαίτερα στα σπλάχνα τους βάσει πελατολογίου με αντίτιμο τη βαθμοθηρία.
Πολλές φορές δε συμπληρώνουν για μας που αρνούμαστε να κάνουμε ιδιαίτερα ότι "δεν είμαστε καλοί και ικανοί καθηγητές" γι αυτό και δεν τολμάμε να τα κάνουμε.
Η διαπλοκή, όπως και το τανγκό , θέλει δύο.Έναν που τα παίρνει κι έναν που τα δίνει.Εξίσου ένοχοι και οι δύο.
Τί θα προκύψει τώρα;
Οι φιλότιμοι καθηγητές θα αποδίδουν λιγότερο , οι αδιάφοροι θα κάνουν ό,τι και πριν.
Η μόρφωση έτσι κι αλλιώς δεν είναι μεγάλης βαρύτητας αγαθό για την ελληνική κοινωνία.
Πρέπει μάλλον να το στερηθεί για να το εκτιμήσει.
Κατηγορία:
- Προσθήκη νέου σχολίου
- 1754 εμφανίσεις